.........................creatividad con telas y mucho más - creatief met stof en hopelijk nog veel meer.........................

viernes, 21 de diciembre de 2012

La guarderia se disfrace / Verkleedpartij bij kinderopvang

Al fin del año celebramos Navidad en la guardería. Normalmente los niños van vestidos de ángeles, pastores,... pero este año es un poco diferente. El país esta en un crisis y para que los padres no deben comprar diferentes disfraces al año han decidido de que el vestido de Navidad es igual que la de carnaval... En un reunión preguntaban a las mamas de coser ropa de la época 19...
Buscando en el Internet encontré diferentes modelos y de una amiga recibí este enlace para hacer un gorro con borde fruncido. Todo lo que elle lleva he hecho yo: la falda, la blusa, la capa y el gorro...
En la actuación de esta mañana no podía resistir a mis lágrimas mirando a todos los niños...que divertido!
Un prospero año nuevo con mucho creatividad a todos!


Op het einde van het jaar vieren we met de kinderopvang Kerstmis samen. Elk jaar opnieuw gaan kinderen dan verkleed als engeltje of herder,... dit jaar was het echter ietsje anders. Gezien de crisis, zeker hier in Andalucia wil men de ouders niet te veel in kosten jagen. Daarom stelden de begeleiders voor dat de mama's een kostuumpje zouden naaien dat zowel voor Kerst als carnaval zou dienen. Er werd gekozen voor 19de eeuwse kledij.
Een vriendin stuurde me alvast deze tutorial voor het maken van een kapje. Alles wat Elisa draagt op de foto heb ik zelf gemaakt naar eigen patroon.
- een lange rok met onderaan een gerimpeld volanceke
- een blousje met raglan mouwen waar ik voor het eerst zowel aan de mouwen als op het lichaam ben gaan smokken...
- een cirkelvormige cape
- een mutsje
Tijdens het optreden van vanmorgen kon ik mijn tranen echt niet bedwingen toen ik al die bengeltjes samen zag...wree schoon!

Aan jullie ook allemaal een zeer creatief 2013 gewenst!




Tambien los Reyes estaban presente / Ook de 3 koningen waren van de partij


13 comentarios:

  1. Ooooh, ik smelt gewoon weg. Schitterend schoon! Echt!

    ResponderEliminar
  2. Och, ik ben ook altijd die moeder met tranen in de ogen op schoolfeestjes en ouderfeestjes...soms snik ik half luidop...(voel me dan wel bekeken)

    Maarre...smokken op het lichaam, zeg je...doet dat geen zeer? ;-)))

    Fijne feestdagen daar !!!
    Katrien. x

    ResponderEliminar
  3. Oh wat mooi allemaal! Jou meisje is om te stelen, prachtig gemaakt. Ja die tranen, dat ken ik :-)

    ResponderEliminar
  4. Het ziet er zo 'echt' uit! Misschien een nieuwe wending in het modebeeld! Heel schattig.

    ResponderEliminar
  5. Heb ik ook hoor, die traantjes niet kunnen bedwingen. Wat ziet ze er oooh zoooooo SCHATTIG uit!zo vertederend, alvast een fijne Kerst

    ResponderEliminar
  6. Wat schattig! En ik snotter al bij het idéé ... Fijne kerstdagen!

    ResponderEliminar
  7. Ach wat schattig! Voor jullie ook fijne feestdagen.

    ResponderEliminar
  8. Ben een beetje laat met reageren, maar: waaaauw!

    ResponderEliminar

...